پایگاه اطلاع رسانی یاوران امام مهدی (عج) www.emammahdy.com
حضرت احدیت فرد است، همه اعمالش هم فردی است، همین که یکباره صورت می¬گیرد، اینطور است. هر روز که بیان می¬شود: «کل یوم هو فی شأن» همان است.
شیطان، گوناگون است. شیطان با رنگهای مختلف میآید. گاهی با ابزار گناه میآید، گاهی با ابزار به ظاهر علم میآید، گاهی با ابزار تقدّس میآید؛ یعنی اینطور نیست که بگوییم شیطان یک جور است و ما هم میفهمیم چگونه است.
هرگز پناه به اعمال خودمان نبریم، هرگز ولو به لحظهای تصوّر نکنیم کسی شدهایم که همان لحظه، لحظه سقوط ما میشود
یک دلیل طبیب نفوس بودن، قرب است. اگر قرب آن حضرت به وجود آمد، دیگر تمام است. فرمودند: «انا طبیب دوار». همه معصومین اینطور هستند، طبیب دوّارند
پروردگار عالم، صمد است، امّا به عبادت بندگانش در مقابل ملائکهالله و حتی جنّ مینازد که فرمود: «و ما خلقت الجن و الانس الّا لیعبدون». این هم از آن نکات عجیبی است که اولیاء خدا و عرفا در آن ماندهاند؛
آنقدر رهبری و هدایت مهم است که فرمودند: هیچگاه زمین خالی از حجّت و امام نمیماند و این یک دلیل رحمت خداست.
اوج رحمت و برکت خدا در اوج ضیافت الله، در شبهای باعظمت قدر است. تعبیری که اولیاء خدا دارند این است: «القدر قافه قرب اللّه» قرب خدا حاصل میشود. «و دائه دعوة اللّه و رائه رحمت اللّه».
اگر عذاب عمومی بخواهد بیاید، یکی از آن، این است که باران نیاید و خشکسالی بشود. خشکسالی، قحطی میآورد و قحطی هم درگیری انسانها را به بار میآورد. دیگر اصلاً کسی، کسی را نمیشناسد و این آرامش نیست.
پروردگار عالم فرموده: «واذقلنا للملائکة اسجدوا لآدم» یعنی ما گفتیم سجده کنید، امّا ابوالعرفا فرمودند: وقتی پرده کنار برود، اصلاً قبل از این که پروردگار عالم یا کس دیگری بگوید، ناخودآگاه انسان سجده میکند!
منتها یک نکتهای وجود دارد که باید خیلی دقت کنیم و آن این که چرا وسعت رحمت پروردگار عالم، همه اشیاء را گرفته است که حتّی نبی هم فرمود: من هم اگر رحمت خدا نباشد، وارد بهشت پروردگار عالم نمیشوم؟