|
پایگاه اطلاع رسانی یاوران امام مهدی
(عج)
www.emammahdy.com
شنبه 8 دی 1403
اسرار مهدوی 60 / دو بال رشد و تعالی
کسب مقام انبیاء، شهدا، صدّیقین و صالحین در بستر اطاعت است و این اطاعت عاملی برای رسیدن به عصمت میشود.
دو چیز باعث رشد انسان است: یکی اطاعت و دیگری ادب.
چرا وجود مقدّس ابالفضل العباس(علیه الصّلوة و السّلام) که تالی تلو معصوم است به جایی میرسد که امام معصوم(صلوات اللّه و سلامه علیه) به او میگوید: «بِنَفسِی اَنتَ یا اَخی»فدای تو بشوم؟یا به جایی میرسد که امام معصوم مثل زین العابدین(صلوات اللّه و سلامه علیه) میفرمایند: «إِنَّ لِلْعَبَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى مَنْزِلَةً یَغْبِطُهُ بِهَا جَمِیعُ الشُّهَدَاءِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ» عموی ما ابالفضل العباس(علیه الصّلوة و السّلام) مقامی دارد که تمام شهدا به او غبطه میخورند. ما میگوییم: خدایا! شهدای ما را با شهدای کربلا محشور بفرما؛ چون شهدای کربلا اعظم شهدا هستند. یکی از شهدای کربلا حضرت علی اکبر(علیه الصّلوة و السّلام) است، یعنی حتّی خود حضرت علی اکبر(علیه الصّلوة و السّلام) هم به مقام عمویش غبطه میخورد. چرا؟ چون ایشان دو خصوصیّت داشتند: 1. اطاعت، همانطور که در زیارتنامه ایشان میخوانیم: «السّلامُ عَلَیکَ اَیُّهَا العَبدُ الصَّالِحُ، المُطیعُ للّهِ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأمیرِالمُؤمِنینَ وَ الحَسن و الحُسین». 2. ادب، که خیلی از شعرای خودمان هم بیان میکنند که ایشان خدای ادب بودند و ادب آن حضرت بسیار مؤثّر بوده است. پس دو بال رشد و تعالی، اطاعت و ادب است. در اینجا نیز قرآن میفرماید: من یطع الله و الرسول هر کس مطیع شد، مقام نبی را پیدا میکند. لذا کسب مقام انبیاء، شهدا، صدّیقین و صالحین در بستر اطاعت است و این اطاعت عاملی برای رسیدن به عصمت میشود.
|
|
|