پایگاه اطلاع رسانی یاوران امام مهدی (عج) www.emammahdy.com
خوبان عالم در تقوای الهی نسبت به همهی انسانها سبقه دارند. هر کس کار خوب کرد، معلوم است بستر وجودی او، بستر تقواست که عامل میگردد اعمال خوب انجام دهد.
بندگان پروردگار عالم در باب اخلاق میدانند که خیر دنیا و آخرت در مزیّن شدن به این خلق الهی است. هر کس توفیق پیدا کرد وجود خود را با اخلاق ساخت، طبعاً هم دنیای خوبی دارد و هم آخرت.
اولیاء خدا بیان میفرمایند: اگر کسی به اخلاق الهی مزیّن شد و به آنچه که ذوالجلال و الاکرام، حضرت حقّ بیان فرمودند، موفّق شد؛ شامل آن لطف حقیقی ذوالجلال و الاکرام شده و خداوند خیر را برای او تمام کرده است.
پروردگار عالم اگر به کسی، دین داد و او را دیندار کرد، در حقیقت او را به یک خیر با عظمت رسانده است! آنقدر این مطلب مهم است که بیان کردند: پروردگار عالم به هر کس که بخواهد خیر بدهد، سینهاش را نسبت به اسلام و دین فراخ میگرداند
پروردگار عالم خلقت بشر را به عنوان برترین خلایق معرّفی فرمود. نکته بسیار مهمّی که اولیاء الهی تبیین میکنند این است: بشر به واسطه ایمان، خلیفه الله میشود و بحث «إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلیفَةً»[1]، درحقیقت تبیین آن ایمان کامله انسان است.
یکی از نکات بسیار مهمّی که اولیاء خدا و خصّیصین حضرت حقّ به دنبال آن هستند و بسیار برنامه میریزند تا به آن برسند، «قلب سلیم» است....
اولیاء خدا و خصّیصین حضرت حقّ، خیر را در این میبینند که ذوالجلال و الاکرام چه چیزی از آنها میخواهد. ای بسا ظاهر مطلبی خیر باشد امّا در حقیقت خیر نیست.
ذات بشر این است که به دنبال خیر در دنیا میگردد. مرد عظیمالشّأن و الهی، آیتالله العظمی بهاءالدّینی(اعلی اللّه مقامه الشّریف) یک تعبیر بسیار عالی و زیبایی را در این زمینه بیان فرمودند. ایشان فرمودند: در عالم بعضی از افرادی که در شرّ هستند و عالم را به شرّ گرفتار میکنند...
ترازوی عدالت پروردگار عالم فردای قیامت براساس اعمال و افعال خود انسانهاست و به غیر از آن، هیچ مطلب دیگری در عالم نیست که فردای قیامت عامل سبک و سنگینی برای ترازوی عدل ذوالجلال و الاکرام گردد. لذا همه حسنات و همه سیّئات، خود عامل برقراری ترازوی عدالت در آنجا میگردد.
آنها که در خیر و خوبی قرار میگیرند، همه امورشان را به خدا سپردند. علّت العلل خیر بودن و خیر شدنشان هم همین است که به جز پروردگار عالم، رضایت کسی ملاک کارشان نیست و برای آنها فقط و فقط این مطرح است که ذوالجلال و الاکرام از آنها راضی باشد.
محضر وجود پیامبر اکرم، خاتم رسل، محمّد مصطفی(صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) رسیدند، عرضه داشتند: یا رسول الله! چه کنیم مشمول کسانی گردیم که عاقبت به خیر میگردند؟