پایگاه اطلاع رسانی یاوران امام مهدی (عج) www.emammahdy.com
کلّ اصول دین در وجود مقدّس آقاست؛ یعنی اگر شما عدل پروردگار عالم را هم بخواهید ببینید، تجسّم آن در وجود مقدّس آقاست و به هیچ طریق دیگری نمی¬توانید عدل پروردگار عالم را بیان کنید.
شناخت امام زمان(عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف) در حقیقت شناخت همه اصول دین است.
آن چیزی که به اعضاء و جوارح دستور می دهد که حرکت کنید و هادی درونی است، عقل است امّا این هادی درونی نمی تواند خود به خود هدایت انسان را به عهده بگیرد إلّا به این که هادی بیرونی یعنی امام، مطالب را برای او روشن کند و او را جلو ببرد.
«وَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمَّا صَبَرُوا وَ کانُوا بِآیاتِنا یُوقِنُون» ما با این آیه شریفه، نصب امامت را اصلاً از دایره خارج میکنیم ..
«وَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمَّا صَبَرُوا وَ کانُوا بِآیاتِنا یُوقِنُون». «یَهْدُونَ بِأَمْرِنا» دلالت بر این دارد که شناخت امام، از سه جهت ضروری است:
چرا گفته می شود امامت، اصل است؟ چون امامت، انسان را به اصل و حقیقت مطلق یعنی پروردگار عالم هدایت می کند، «وَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا»
شناخت امام زمان(عجّل الله تعالی فرجه الشّریف) که خلّص انبیاء و ائمّه هستند، تنها به عنوان شناخت امام محسوب نمی شود
شناخت وجود مقدّس امام، در حقیقت پرداختن به اصول دین است. شناخت مهدویت حتّی از صلاه برتر است؛ چون صلاه، فرع و امامت و رسالت، اصل است….
….در روایات داریم که اگر کسی معاند نبوده ولی در اصول و امامت خود نواقصی داشته، در عالم برزخ او را معطّل می کنند