پایگاه اطلاع رسانی یاوران امام مهدی (عج) www.emammahdy.com
این را بدانید هیچ موقع در شورا عقل کلّ وجود ندارد، عقل کلّ فقط در معصوم(علیه الصّلوة و السّلام) است. مثل این است که کسی که در رشته مقاومسازی تحصیلات عالیّه دارد، به یک روستا برود و بگوید: ما می خواهیم مقاومسازی کنیم، شما هم بیایید مشورت به ما بدهید!
مولی الموالی(صلوات اللّه و سلامه علیه) مظلوم ترین انسان ها است. امیرالمؤمنین(صلوات اللّه و سلامه علیه) از جهل مردم در عذاب بودند و همین جهل مردم هم ماجرای سقیفه را درست کرد. مولی الموالی(صلوات اللّه و سلامه علیه) از ضربه ابن ملجم عذاب نکشیدند، بلکه برعکس در آن جا «فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَة» را بیان فرمودند...
..جواب این است که فطرت بشر الهی هست امّا قدرت تشخیص این فطرت را امام به انسان مرحمت میکند. امام انسان را به سوی خدا هدایت میکند، نه این که خداشناسی را در وجود انسان تزریق کند...
خدا گواه است امام زمان(عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف) به خاطر همین غفلت ما در پرده غیبت است. ما نمی دانیم که اصل نمازمان به امام شناسی است. امام را نشناسیم، نماز نداریم، روزه نداریم. هزار روزه مستحبی بگیریم، هزار نماز مستحبی بخوانیم، هزار هیئت راه بیندازیم، چه فایده؟! امام را باید بشناسیم.
امامت مفروضه از ناحیه ربُّ العالمین فقط به معصومین (علیهم صلوات المصلّین) داده شده است.
پروردگار عالم امامت را به کسانی که نتوانند از امتحانات امامت سرفراز بیرون بیایند و از زیر بار امتحانات شانه خالی کنند، نمیدهد. چون خدای ناکرده آنها، هم به خود ظلم میکنند و هم به دیگران. ..
پروردگار عالم قدر و منزلت افراد را می شناسد و می داند که چه کسی از پس ابتلائات بزرگ امامت برنمی آید و در حقیقت به خودش ظلم می کند، لذا امامت را به چنین کسی نمی دهد..
اگر کسی بنده باشد، به مقام یقین هم نزدیک می شود و حضرات معصومین(علیهم صلوات المصلّین) بندگان حضرت حقّ هستند.
معصوم(علیه الصّلوة و السّلام) و تالی تلو معصوم یقین دارند؛ یعنی نشانه های کلّ هستی در دست آن هاست که هم به علم آن آگاهی دارند و هم به حکمت آن.
اگر در جایگاه نزول، نقص وجود داشته باشد، اسماء و صفات نازله، خصایص اسماء و صفات حقیقی را نخواهد داشت ..
کلّ اصول دین در وجود مقدّس آقاست؛ یعنی اگر شما عدل پروردگار عالم را هم بخواهید ببینید، تجسّم آن در وجود مقدّس آقاست و به هیچ طریق دیگری نمی¬توانید عدل پروردگار عالم را بیان کنید.