متأسّفانه بشر در باب جملات، لغات و کلماتی که از ناحیه ذوالجلال و الاکرام برای انسان آمده است - که واضع آن لفظ یا خداست یا خود بشر - تأمّل، تدبّر و تفکّر نمی‌کند

همان­طور که عرض کردیم ما یک علم حصولی و یک علم حضوری داریم. حصول به معنای حاصل شدن است و علم حصولی، حصول صورت معلوم در پیشگاه عالم است.

حضرت آیت الله قرهی(مدظله العالی) فرمودند: عرض کردیم وقتی ما کلمه «وجود» را می‌گوییم، طبعاً معنا و مفهوم آن (علم) از بدیهیّات محسوب می‌شود، چرا؟ چون علم از بدیهیّات است و جهل مقابل علم قرار می‌گیرد. لذا طبیعی است دانایی از بدیهیّات و مقابل آن جهل است.

حضرت آیت الله قرهی(مدظله العالی)به نقل از حضرت امیر المؤمنین (ع)فرمودند:نتیجه سهل‌انگاری،پشیمانی است امّا نتیجه حزم، یعنی آنچه که انسان آن را محکم بگیرد،باور کند و پی‌گیر آن باشد،سلامت است یعنی سالم ماندن از خساراتی که برای انسان به وجود می‌آید.

وقتی امام زمان(‌صلوات اللّه علیه و عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف) قیام می‌کنند، با امر جدید، کتاب جدید و قضاوت جدید می‌آیند. ایشان به شدّت بر عرب‌ها سخت می‌گیرند، با شمشیر با آن­ها برخورد می­کنند، از هیچ کس چیزی را نمی‌پذیرند و از ملامت ملامت کننده­ای هم ناراحت نمی‌شوند.

حضرت صادق القول و الفعل(صلوات اللّه و سلامه علیه) می­فرمایند: به خدا سوگند آنچه که چشم به راه آن هستید، فرا نمی­رسد مگر پس از ناامیدی.

عرض کردم ما تمام این مباحث را به این خاطر می‌گوییم که بعداً بحث مهدویت و وجود امام(علیه الصّلاة و السلام) را با عقل تطبیق دهیم و ببینیم اینکه باید جدّاً از لحاظ عقلانی امام را بشناسیم چطور است. آیا می شود یا نه؟

یک دلیل عمده اتّفاقات مصیبت‌بار عاشورا
هر موقع مسلمان‌ها عهدشکنی کنند، پروردگار عالم دشمنشان را بر آنان مسلّط می‌کند.

سخنرانی حضرت آیت‌الله قرهی(مدّ ظلّه العالی) با موضوع: بیعت (تجلّی عبادت شب عاشورا، نبرد روز عاشورا بود)درشب دهم محرّم الحرام 1435 (22/08/92)برگزارشد.

زمان : دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۲۲:۳۰
گزیده_های_شرح_دعای_ابوحمزه_ثمالی آیت الله قرهی(حفظه الله)
مکان: حکیمیه،بلوار بابائیان،خیابان افق،جنب پارک ساحل

⚫️مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها

مراسم عزاداری دهه اول محرم الحرام

مراسم پرفیض دعای کمیل همزمان با ایام وفات ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س)